Klubben

Eiker Golfklubb holder til ca 12 km vest for Drammen. Vårt anlegg ligger i vakre omgivelser i Åsen i Mjøndalen.

Dette var også dikteren Hermann Wildenveys rike, og du forstår fort hvorfor han fant sin inspirasjon i disse omgivelsene.

Beliggenhet og status

Banen som er et 9 hulls anlegg ligger vakkert til i Portaasen i Mjøndalen og er en blanding av skog- og parkbane med mange spennende utfordringer.

27.februar 2008 vedtok et enstemmig kommunestyre en endelig Reguleringsplan for golfanlegget og med det er Portaasen Golfbane et permanent anlegg. Med åpning av ny green på hull 2 sommeren 2011, fikk banen sitt første par 5 hull. I løpet av 2013 fortsetter arbeidet med å lage to nye hull for fullt. Disse skal erstatte dagens hull 5 og 1. Hull 1 skal samtidig skal slåes sammen med hull 2 til ett enda lengre hull hva det er i dag. Banen er i dag en par 68 bane på ca 4800 meter fra gul tee og 4400 meter fra rød, og utfordrende for golfere på alle nivåer.2 års jobbing har resultert i en enda mer utfordrende bane.

Velkommen til hyggelige golfopplevelser i vakre naturomgivelser.

Golfbox